کولر سلولزی چیست و چه مزایایی دارد
نوشته شده توسط : b.gholami


کولر سلولزی چیست و چه مزایایی دارد؟ چیلر سلولزی نسل جدیدی از چیلرهای آبی معمولی است که به دلیل راندمان بالا در صنایع مختلف بسیار محبوب شده است.

گرما عاملی نامطلوب، طاقت فرسا و طاقت فرسا برای بخش های صنعتی است و محیط گرم محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری هاست. بنابراین استفاده از سیستم های خنک کننده در بخش های صنعتی و اماکن بزرگ توصیه می شود. سیستم خنک کننده صنعتی علاوه بر تامین دمای مورد نیاز باید از راندمان و کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. در این مقاله از مجموعه مقالات کولاک فن همراه ما باشید تا با سیستم خنک کننده صنعتی کولر سلولزی بیشتر آشنا شوید.

کولر صنعتی سایلنت با هواساز نوعی سیستم خنک کننده تبخیری مانند کولرهای آبی است. در ساختار این سیستم به جای استفاده از کیسه های نی یا بذر از چندین ورق حصیر سلولزی راه راه استفاده می شود. وجود این لنت ها باعث می شود این کولر نسبت به کولرهای آبی معمولی سرمای بیشتری تولید کند. سیستم های خنک کننده سلولزی آب را به طور یکنواخت روی لنت ها پخش می کنند و به این ترتیب سردی مطلوب حاصل می شود.

الیاف پد خنک کننده سلولزی  به دلیل بافت یکپارچه در هم تنیده، سایش و مقاوم در برابر رطوبت، عمر طولانی تری نسبت به سایر پدها دارند. ساختار بهم پیوسته، ضخیم و منسجم این لنت ها تا حد زیادی از انتشار آلودگی و ورود گرد و غبار به محیط جلوگیری می کند و بهتر است هر چند سال یکبار این لنت ها تعویض شود. چیلر سلولزی برای محیط های صنعتی که نیاز به خنک کننده بیشتر دارند ایده آل است.

عملکرد این کولر جذب گرما از محیط است. آب داخل مخزن به لنت ها پمپ می شود و حرارت جذب شده با عبور از لنت های مرطوب تبخیر می شود. هوای گرم در تماس با پد مرطوب گرمای خود را از دست می دهد و از طریق فن های چرخان به محیط باز می گردد. پس از این شکست دما و انتقال آن به محیط، علاوه بر تامین سرما، رطوبت لازم نیز حاصل می شود. توصیه کولاک فن به کاربران کولر سلولزی به دلیل نشتی هوا این سیستم را در ارتفاع بیش از 2 متر نصب کنند.

کولرهای آبی گریز از مرکز

چیلر سلولزی گریز از مرکز با تبخیر آب سرد تولید می کند و اسا س کار این چیلرها مانند سایر چیلرهای تبخیری است. همانطور که از نام این سیستم خنک کننده مشخص است، در ساختار آن از فن سانتریفیوژ استفاده شده است که نوعی فن سانتریفیوژ است.

این دستگاه مکانیکی عامل انتقال‌دهنده هوا به محیط بیرون است؛ فن دمنده این سیستم با استفاده از ایمپلرهای چرخان جریان هوا را افزایش می‌دهند؛ فن‌های سانتریفیوژی بی‌صدا هستند و ساختار مستحکمی دارند. هوای وارد شده به سیستم به‌صورت 90 درجه می‌چرخد و سپس به کمک نیروی گریزازمرکز به ‌شکل شعاعی انتقال داده می‌شود. فن‌های سانتریفیوژی سرعت چرخشی ثابتی دارند و به‌عنوان فن حجم ثابت (Constant Volume) نیز شناخته می‌شوند؛ بنابراین لازم است که خریدار نسبت به ثابت‌بودن جریان هوای آن آگاه باشد. کاربران این سیستم سرمایشی می‌توانند فن را از نوع پوشالی و یا سلولزی سفارش دهند. 

کولر آبی سلولزی محوری

کولر سلولزی محوری جوابگوی مدل های قدیمی و آبکی با موتور گریز از مرکز می باشد. ناگفته نماند که عملکرد این چیلر همانند چیلرهای آبی قدیمی است اما نگهداری و استفاده از آن بسیار راحت تر است.

پد خنک کننده سلولزی و فن محوری دو قسمت اصلی کولر سلولزی مدل محوری هستند. کولر آبی سلولزی محوری به طور گسترده در صنایعی که با کوره سروکار دارند استفاده می شود. زیرا علاوه بر تامین سرمای لازم، خشکی هوا را نیز برطرف می کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: